20 mars 2012

I min bokhylla: M...

 Bokstaven M var inte så svårt att hitta i mina bokhyllor. Det svåra var istället vilka    jag skulle visa för er. Det blev följande två böcker som jag mer än gärna slår ett slag för ännu en gång.




Mogen för skrubben av Solja Krapu, läst och mycket omtyckt. Dörren till kopieringsrummet på skolan går i baklås sent en fredagseftermiddag när Eva-Lena kopierar inför kommande vecka. En helg i ensamhet och dessutom inlåst kan förändra vem som helst. Som lärare har jag mer än en gång funderat över denna situation och kommer då och då på mig med att tänka på Eva-Lena när jag står där vid kopieringsmaskinen.

Memento mori - minns att du skall dö av Sanna Juhlin, läst och en bok som jag verkligen kan rekommendera. Ett svårt och viktigt ämne som panikångest skildrar Sanna Juhlin på ett lättillgängligt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...