3 februari 2013

Husdjur är inte tillåtna på Pärlan av Caroline L Jensen...

Jo då det blev en skräcknovell till och även denna gång från Hoi förlag. Jag brukar ju skryta med att jag inte är så lättskrämd men det kan jag säga att jag är glad att det var dagsljus när jag läste Caroline L Jensens Husdjur är inte tillåtna på Pärlan.

Den gamle mannen Gustav ser något svepa förbi i ögonvrån men ingen tror på honom. Det sägs att han bara är inne i demensridån. Det börjar lite trevande med att även jag är benägen att misstro Gustav men Caroline L Jensen ser till att jag hålls i ett fast grepp och jag anar att det här bara är början. Spänningen stegras och jag nästan blundar när jag läser slutscenerna. Ni som känner mig vet om mitt svala intresse för katter och inte har det blivit bättre kan jag säga. Det räcker med att titta på novellens omslagsbild för att ana skräcken. Men jag måste motvilligt erkänna att jag gillade att läsa om Gustav.




2 kommentarer:

  1. Ja visst var den läskig,,hehe. Jag tycker det är fint med noveller
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen :) Noveller är praktiskt och bra.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...