3 februari 2013

Novellvågen rullar in i februari...


Sitter här och räknar lästa noveller under januari. Sedan jag hakade på en novellvåg i bokbloggarhavet hos och dagarna går har jag läst 14 noveller. Noveller är alldeles utmärkt för att hålla läsinspirationen igång och passar så bra när man har en liten stund över eller är på väg till och från jobbet. Eller helt enkelt när läslusten faller på.

Nu rullar novellvågen vidare och jag tar sikte på några novellsamlingar som jag hittat på vägen:

Jonas Karlsson som skrivit Det andra målet, Den perfekte vännen och Spelreglerna, som alla lockar mig. Chimamanda Ngozi Adichies Det där som nästan kväver dig och Alice Munroe som skrivit flera novellsamlingar.



2 kommentarer:

  1. 14 noveller är ju fantastiskt många. Har du fått ngn favorit? Jonas Karlsson gillar jag mycket! De andra som du nämner också förstås :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tokgillar Sona av Susanne Boll och är nyfiken på hennes romaner. Dag Öhrlunds Dimitris Dans och Karin Ströms Stamtavla är ytterligare två som sticker ut.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...