5 februari 2013

Vila i frid - dag för dag - den femte februari...

I morse när jag kikade in på Facebook lockades jag av Pocketlover som läser Sofie Sarenbrants Vila i frid i realtid. Jag hakade på och fixade boken som e-bok så jag har den lättillgänglig på läsplattan och på min smartphone.

Boken tar sin början just den femte februari. Du kan följa min läsning här på bloggen dag för dag. Vi läser alltså ca 30-50 sidor per dag mellan den 5-14 februari. Mera info hittar du på Sofie Sarenbrants facebooksida. Kika in där och häng på!



Nu har jag alltså läst den första delen, de första sex kapitlen som utspelar sig den femte februari. Jag har fått presenterat för mig ett antal personer som jag inte riktigt vet vilken koppling de har till varandra än. Precis som sig bör så här inledningsvis. Personerna är förutom personal från Yasuragi Hasseludden, gäster och en och annan övrig person som dykt upp på anläggningen.

Min nyfikenhet är väckt och jag har på dessa få sidor fångats av miljön på Yasuragi och de glimtar av karaktärsdrag som skymtar fram intresserar mig. Jag ser fram emot att på detta sätt läsa i realtid och bokcirkla om boken.

Häng på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...