13 februari 2013

Vila i frid - dag för dag - 13:e februari...

Jag har skräckslaget och med andan i halsen försökt äta frukost samtidigt som jag har läst dagens avsnitt av Vila i frid.

Nu börjar snaran dras åt kring gärningsmannen. Läget när jag som läsare tror mig veta mer än karaktärerna i boken har infunnit sig sedan gårdagens läsning. Mina aningar stämmer (tror jag) och jag kommer på mig själv med att försöka tala om för alla inblandade vad de ska göra och framförallt inte göra.

Paniken kryper sig sakta men säkert på för varje gång jag vänder blad. På något sätt lider jag med flera av de inblandade. En tragedi utan dess like är nära förestående och kan bara sluta på ett sätt. En kamp mot klockan som obönhörligen tickar på....

Det är precis det där läget när man bara inte kan sluta läsa. Dagens avsnitt har inte på något sätt avslutat den panik och spänning som pågår utan jag får snällt vänta tills imorgon och avsnitt 14 februari.

Men hallå vänta här nu... det var ju så att jag funderade på två spår angående eventuell gärningsman. Ja det här är inte över förrän jag har läst sista sidan det är helt klart.




Övriga inlägg i Vila i frid - dag för dag:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...