14 februari 2013

Vila i frid - dag för dag - 14:e februari...

Dagens avsnitt, 14 februari, knyter ihop säcken och jag får svar och framförallt förklaring till ett och annat. Gårdagens dramatik har blåst över och gärningsmannen är anhållen. Samtidigt som jag nu sitter här med svaren så har jag svårt att släppa karaktärerna. Jag har blivit berörd och kan känna den smärta och tragedi som har lett fram till det fasansfulla som har utspelat sig på Yasuragi Hasseludden. Jag gillar att jag har svävat i ovisshet genom nästan hela boken innan jag får klarhet i vem som är den skyldiga.

Nu är det bara avsnittet fem veckor senare kvar att läsa i bokcirkeln Vila i frid -dag för dag. Det avsnittet ska jag läsa ikväll!!

Övriga inlägg i Vila i frid - dag för dag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...