6 februari 2013

Vila i frid - dag för dag - 6:e februari...

Nu har jag läst dagens avsnitt, 6:e februari. Den kända skådespelerskan Susanna Tamm som igår hittades medvetslös i kvinnornas tvagningsrum är fortfarande okontaktbar. När nu en av tjejerna i receptionen hittar det äldre par, som checkade in igår, döda i hotellrum 327 så börjar man ana oråd och polisen kallas till Yasuragi Hasseludden och handlingen trappas upp. Det verkar inte bättre än att Spa-anläggningen nu är att betrakta som en brottsplats. Jag får träffa Emma Sköld som jobbar på Nackapolisen som är den som får uppdraget att åka ut och undersöka dödsfallen vidare.
Jag dras allt djupare in i handlingen när karaktärerna tar form och blir till personligheter. Hm hur ska det gå för VD:n Nils Wedén som har ett havererat äktenskap bakom sig och hur länge ska hotellchefen Peter Berg orka. Båda dessa två herrar är högst intressanta och jag ser dem mer och mer framför mig.

Emma Sköld har en hel del att tampas med privat även hon och jag vill direkt veta mera om henne och sambon. Ytterligare en person i handlingen är Josefin Eriksson som arbetar för en eventbyrå och sliter sitt hår för att ordna en tvådagarskonferens åt Midbank med Anita Dahlqvist i spetsen. Ja här finns det en hel del trådar att nysta i och knyta ihop. Jag ser med spänning fram emot fortsättningen.

Ja nu är grunden lagd och jag undrar nu bara hur i hela friden ska jag kunna hålla mig till att läsa ett avsnitt per dag?

Övriga inlägg i Vila i frid - dag för dag:


2 kommentarer:

  1. Ja, det svåraste är att sluta läsa när dagens avsnitt är slut :) I dag har jag redan läst 7 februari och hur ska jag klara att hålla ut till i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu får vi verkligen testa oss på att hålla ut :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...