14 februari 2013

Vila i frid - dag för dag - fem veckor senare...

Vila i frid dag-för-dag-läsningen avslutas med avsnittet fem veckor senare. Jag vill och kan inte berätta så mycket för då förstör jag läsningen för dig som inte har läst boken än. Men så mycket kan jag säga att jag blev lite tagen när jag läste avslutningen. Det här sättet att läsa en bok tillsammans har varit en häftig upplevelse när man dessutom kan läsa avsnitten på rätt datum. Jag har också sett fram emot övriga läsares kommentarer dag för dag.
Vila i frid är spännande och stundtals riktigt otäck. Jag gillar Sofie Sarenbrants sätt att gestalta karaktärerna i boken. Extra plus är att inte polisteamet får störst fokus utan att även övriga viktiga karaktärer får utrymme, vare sig de är offer, förövare eller andra för handlingen viktiga karaktärer. Det har varit svårt att inte fortsätta läsa för varje avsnitt avslutas så att jag bara vill vidare.

Det finns som sagt några avsnitt i boken som är riktigt otäcka. Ni vet när man nästan kommer på sig med att vilja ropa till karaktärerna i boken att; se opp, akta dig, nej gå inte dit! Jo, jag har nämnt det tidigare under dag-för-dag-läsningen men jag gillar verkligen den läsupplevelsen. Jag har blivit rejält nyfiken på fortsättningen för det finns mera att utforska här. Jag har fler frågor om Emma som person. Jag ser med spänning fram emot nästa del i serien om Emma Sköld, Andra andningen som kommer i vår. Bara omslagsbilden ger mig kalla kårar så det här kommer bli toppen.

Tack Sofie för en hisnande läsupplevelse!



Övriga inlägg i Vila i frid - dag för dag:

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag gillade också boken "Vila i Frid" och tyckte att den var spännande när jag läste den.
    Jag har även läst "Vecka 36" av Sofie Sarenbrant, den är också bra om du inte redan har läst den :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...