5 april 2013

Kepler x 2...



I rask takt har jag lyssnat på de två senaste i serien om kommissarie Joona Linna, Eldvittnet och Sandmannen. Uppläsare är Jonas Malmsjö, en av min favoriter bland manliga uppläsare. Det har skrivits spaltmeter, ja till och med bloggmeter (jo då så kan man säga), om Keplers bokserie. Så vad finns väl mer att tillägga förutom några personliga tankar.

Det är en konst att kunna skriva tvåan, trean, fyran osv. och samtidigt hålla intresset hos läsarna uppe. Lars Kepler lyckas galant med den uppgiften. I ordningsföljd som böckerna har kommit så tycker jag att de bara blir bättre och bättre. Dessutom lyckas Keplers med att hålla den röda tråden snyggt och skickligt genom samtliga fyra böcker. Jag hålls i ett järngrepp från första till sista sidan i en andlös spänning. De passar alldeles utmärkt att lyssna på, handling och karaktärer spelas upp tydligt och klart för mitt inre när jag lyssnar. Det är en sådan där ni vet "jag-är-på-plats-upplevelse"

Mina tankar om Paganinikontraktet kan du läsa om här. Hypnotisören läste jag innan jag började bokblogga så den har jag bara bloggat om efter att ha sett filmatiseringen.




4 kommentarer:

  1. ...då väntar vi på nästa :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte inte Sandmannen var lika bra.
    Här är en liten sak till dig
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha Mia, vad glad jag blir. Ska fundera på frågorna och återkommer med mina svar :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...