16 augusti 2013

Inför Östergötlands bokmässa 2013: Emelie Wedhäll...



Uppvärmningen inför Östergötland bokmässa fortsätter och idag presenteras serietecknare Emelie Wedhäll från Skänninge. Emelie står bakom serien Life´s a bitch


1. Vad har du för anknytning till Östergötland?
Jag är född och uppvuxen i Östergötland. Jag har flyttat till Skänninge och där bor jag i ett hus med min familj. Och det är där ifrån mina serier ritas. Inspiration får jag ofta under mina fikastunder/krogkvällar med vänner i Linköpings City.

2. I år är andra året för bokmässan. Är det första gången Du är med på Östergötlands bokmässa?
Det är första gången som jag är med på bokmässan.

3. Hur skulle Du kort beskriva din/ditt verksamhet/företag?
Jag är serietecknare och illustratör. Min serie är publicerad i olika tidningar. Jag håller även workshops och lär ut hur man ritar serier. Man kan beställa seriealmanackor, tavlor, serietidningar efter eget önskemål, då man själv får tipsa om handling och vem det ska handla om. Exempel på beställningar kan vara bröllop, då man kan få en serie om brudparet, eller en tavla av en favorit seriestrip/händelse till/om sig själv/till någon annan. Jag ritar och illustrerar reklam, loggor m.m efter önskemål till företag.

4. Vad kommer besökarna att hitta i Din monter på bokmässan?
I min monter kommer man att kunna se en hel del av mina serier i form av almanackor, tavlor och hur företag har använt sig av mina serier/illustrationer.

5. Vad ser Du fram emot/vilka förväntningar har Du på årets bokmässa?
Jag hoppas på mycket folk och att väcka nya idéer.


Fem snabba:

Favoritläsplats: Jag sitter helst i sängen

Favoritförfattare: Marian Keyes

Favoritgenre: Just nu filosofi

Läser just nu: Äcklet av Jean-Paul Sartre

Ett boktips: En riktig tjejbok, Främlingen av Diana Gabaldon



Publicerad med tillstånd av Emelie Wedhäll

Vill du veta mer om Emelie Wedhäll och hennes arbete så kika in på hennes sida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...