13 oktober 2013

#ostbok13 i bilder del 2...



Dagen efter Östergötlands bokmässa har varit en strålande dag med solsken och härligt klar höstluft. Jag har gått runt här hemma och titta lite på den bokhög som fick följa med hem efter gårdagens bokfest.

Inleder med den bild, på författare möter bokbloggare ackompanjerade av ljuvliga höstfärger utanför Linköpings stadsbibliotek, som fick avsluta en härlig dag i den lokala litteraturens tecken.

Tre "böcker till nytta och nöje" (slut citat) från Eget förlag. 
Ser fram emot att läsa Kickie Bergengrens Vägskälet om att hitta vägen till sin egen kraft. Lägg därtill underbart vackra bokmärken att njuta av.

Inspirerade gjorde Yvonne Andersson och jag blev en poesibok rikare.

Lyssnade på Ingemar E L Göransson, som hade bokrelease för I skuggan vilar mörkret  Det går helt enkelt inte att hoppa över att läsa hans romandebut.

En thrillerserie i IT-branschen lockade Mikael Forsberg mig med.

Hans Olssons novellsamling Vad är din hemlighet har jag redan läst inför bokmässan och fick ett trevligt samtal med honom om noveller i allmänhet och hans novellförfattande i synnerhet. Ett signerad exemplar fick följa med hem. Två böcker baserade på verkliga händelser om unga människor känns angeläget att läsa. Extra inspirerande när man har fått en pratstund med författarna, Henrik Ek med sin När landskapen susar förbi och Rebecca Norrman med Det som inte händer mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...