21 januari 2016

Motvind av Dan Buthler & Dag Öhrlund...

Så där ja, då har jag lyssnat färdigt på den sjunde boken i serien om psykopaten Christoffer Silverbielke, Motvind av Dan Buthler och Dag Öhrlund.

Föregångaren Hämnaren slutade som sig bör med en maffig cliffhanger och handlingen tar vid direkt där det slutade. Jacob Colt, som nu är kommissarie vid Europol i Haag, fortsätter sin jakt på Silverbielke som för all framtid förstört hans liv. Colt tar hjälp av Silverbielkes syster Anna, som nu också råkat ut för Silverbielkes vansinne, i sin jakt på att en gång för alla sätta stopp för psykopaten.

Allt leder sakta men säkert mot Christoffer Silverbielkes undergång när snaran dras åt på fler än ett sätt och jag tänker att nu bör det väl få ett slut. Parallellt med att Silverbielke fortsätter sin skoningslösa framfart och lämnar förödelse i sina spår allt i takt med som han själv uttrycker det "är på ett ovanligt gott humör".

Men som i tidigare böcker i serien så lämnas jag med de frågor och lösa trådar som Buthler & Öhrlund så skickligt serverar mig. Min känsla är att det här kan eller rent av bör vara den näst sista boken i serien. För inte kan väl Christoffer Silverbielke reda ut det trångmål han nu har hamnat i. Nu är det dags för Jacob Colt att få lite ro.

Jag diskuterade Motvind med en av mina bokklubbsdamer. Vi har gemensamt följt Silverbielkes framfart och ivrigt diskuterat varje bok i serien. Men nu sa hon bestämt ifrån "Nej nu tänker jag inte lyssna på någon mera bok om serien fortsätter" 

Men känner jag mig själv rätt så kan jag säkert inte låta bli när nästa bok kommer.....




2 kommentarer:

  1. Jag kommer lyssna på nästa bok men tycker det är lite väl mycket stay-ups och dylikt, blir lite uttjatat.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...