23 februari 2016

En enda natt av Simona Ahrnstedt...

Med En enda natt lämnar Simona Ahrnstedt sin historiska serie (som jag älskade) och det är alltid både spännande och läskigt att möta en författares nya serie och karaktärer. Den här gången rör sig Ahrnstedt i vår samtid och finansvärlden och överklassens salonger är platsen som är i fokus. Men jag hade inte behövt vara orolig för Sveriges romance-drottning levererar som alltid.

Natalia De la Grip är kvinnan som gör allt för att få fadern och bröderna att erkänna hennes kompetens och ge henne en plats i det anrika familjeföretagets styrelse. Natalia är född in i rikedom och överklass. David Hammar är trots sin arbetarbakgrund en av Sveriges förmögnaste rikskapitalister och med en hemlig agenda att krossa familjen De la Grip en gång för alla.

När Natalias och Davids Hammars vägar korsas är passionen ett faktum. Kemi uppstår och en enda natt får konsekvenser som ingen av dem räknat med. En passion som är dömd att förintas redan från början, eftersom de står på varsin sida om fiendelinjen med en historia som lurar i det förflutna. Så sakta nystas historien upp alltmedan de obönhörligen dras till varandra.

Simona Ahrnstedt porträtterar karaktärer som får utvecklas och formas. Karaktärer som jag lär känna. Jag får bekanta mig med en överklassvärld och elit som inte skyr några medel. Det är trovärdig berättat och passionen och sexscenerna är äkta och sensuellt skildrade. Kärleken och passionen ligger som en mjuk inramning runt berättelsen och jag dras lätt med. Det är det som Simona Ahrnstedt gör så bra, att med fingertoppskänsla skildra passion, erotik, kärlek och åtrå som känns äkta och inte påklistrat. Och hon gör det lika bra i samtiden som i historisk tid. Det är skickligt!

En bladvändare har du framför dig om du bara så lite gillar romance. Nu har jag andra boken i serien En enda hemlighet att se fram emot. Den finns redan utgiven så den ska jag snart läsa. En teaser presenterades lägligt avslutningsvis i En enda natt. Trean En enda risk kommer i början av september.

Vill ni läsa mer om Simona Ahrnstedt här på bloggen så kika in här , här och här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...