3 januari 2011

De bästa 2010

Jag har funderat, tänkt och funderat igen på om jag skulle kunna plocka fram tre guldkorn, som jag läst under 2010. Nu har jag bestämt mig. Här är tre böcker som jag vill slå ett extra slag för.


Djävulsstjärnan av Joe Nesbö. Det här är den andra boken jag läst av Nesbö och jag är fast. Fick tipset av en kollega och fick mersmak. Sträckläsning när den är som bäst!

Det tredje tecknet av Yrsa Sigurdardottir. Det är något visst med isländska deckare och Sigurdardottir är inget undantag. En av de bästa!

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. En helt vansinnig historia, många skratt under läsandets gång. Gillar att boken läses av både ung som gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...