1 januari 2013

Bloggåret 2012...

Ny dag, nytt år, nya tag men först en liten tillbakablick på bloggåret 2012


Årets läs
Läshögen har varit stor men antalet lästa böcker är något färre i år. De böcker som sticker ut lite extra  presenteras under rubriken Topp 10 2012. Ett roligt sätt att i sann melodifestivalanda lista de bästa under året. Det kommer bli ett Topp 10 2013 också.

Årets händelse
Bokmässan och mitt uppdrag som bloggambassadör var helt fantastisk roligt att få vara med om. Det började med en första träff i februari bakom kulisserna med alla bloggambassadörer



Under året har vi ambassadörer skrivit och bokpratat på Bokmässans Community som en del av vårt uppdrag. Pricken över i var givetvis själva Bokmässan. Det var helt underbart att få ta del av alla fyra dagarna med seminarier, bloggträffar, förlagsmingel, bokbloggarmingel, Forma Books förlagsmiddag, författarmöten och mycket mycket mera.



Årets utmaningar
Ja så var det då dags att checka av hur det har gått med de utmaningar jag gett mig på under 2012. Boktolva 2012 var utmaningen som skulle råda bot på mina hyllvärmare och några ännu olästa författare skulle läsas. Hm... det blev 1/15 lästa och ja det talar ju sitt tydliga språk. Nordiska listan med böcker som jag ville läsa inför bokmässans nordiska tema 2012 där gick det något bättre?!  3/14 böcker lästa, ja ja inte vidare bra det heller men vad gör väl det. Så mycket annat har ju blivit läst istället.

Årets möten
Ja det är helt klart de författare som jag har träffat under året. För att nämna några Sofie Sarenbrandt, Varg Gyllander, Carin Gerhardsen, Anna-Sofia Winroth och Thomas Erikson. Det är så inspirerande att få träffas i verkligheten och höra lite grann om deras författande.

Årets releasefest

Jag, Varg Gyllander och
Anna von  Schéele från ANN
Årets bästa alla kategorier. Gissa om jag blev glad när jag fick en inbjudan av Simona Ahrnstedt till hennes releasefest för nya romanen Betvingade. Många trevlig möten och härligt mingel i huvudstaden en sensommarkväll i augusti. Wow vilken kväll!

Årets genre
Tack till dig Simona Ahrnstedt Sveriges romancedrottning som satte mig på spåret. Årets första bok att läsa blir just Betvingade. Ja jag har sparat på den lite grann, vill skynda långsamt så det inte tar slut allt för fort.


Årets pryl
Ni som känner mig vet att det finns en liten datanörd (läs pryl-vill-ha-begär) som klappar i mitt bröst. 2012 blev således året som jag investerade i en surfplatta. Med förevändningen att jag skulle testa e-böckernas förlovade land och testat det har jag gjort kan jag lova. Jag är definitivt en e-boksläsare också. Men inte nog med det surfplattan passar perfekt för bloggande och annat surfande också. Den är ju bara så bra att ha.



Nu blickar jag framåt och tar sats in i bloggåret 2013.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...