13 januari 2013

Isabella av Lars Rambe...

I Lars Rambes novell Isabella är en Bogward Isabella årsmodell 1957 utgångspunkten. En bil som varit central i familjen sedan mor och far träffades. En bil som mystiskt försvann men som alltid funnits närvarande. En bil som den lille pojken alltid har hört det berättas om och som nu den vuxne mannen söker en förklaring kring.

Jag gillar sättet att berätta om livet, kärleken och vänskapen. Faktiskt är det så att jag ler lite igenkännande när jag läser om den unga kvinnans konkurrens med favoritbilen samtidigt som jag på samma gång drömmer mig tillbaka till romantiska bilfärder, dock inte i en Bogward Isabella 1957. Det är lätt att följa med i historien och jag kommer på mig med att också vilja veta vad som egentligen hände.

Och dagarna går har också läst Isabella.

Hoi förlag 2013 / recensionsexemplar

2 kommentarer:

  1. Du gillade den nog mer än vad jag gjorde. Jag störde mig på språket av ngn anledning. Men visst är det så att vissa bilar spelat roll i ens liv :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst så är det och hade den funnit kvar i makens ägo så hade vi haft en veteran :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...