3 januari 2013

Novellvåg 2013...

Jag hade inte tänkt utmana mig själv med några listor i år men när jag kikade in hos Anna och dagarna går så blev jag så inspirerad av hennes uppmaning till "en novellvåg i bokbloggarhavet" under 2013 så jag bara måste haka på.

Under 2012 har jag läst tre noveller, När börjar det riktiga livet av Fredrik Lindström, Alter ego av Adam Hansson, Eftermiddagar med Tatiana av Magnus Montelius och  lyssnat på Spår i snön (recension kommer senare) av Jonas Karlsson.

Novellerna var bland det första jag läste på min läsplatta. Ett sätt att läsa som jag gillar mer och mer. Det finns flera bra sätt att läsa noveller på eller rättare sagt lyssna på, nu när Novellix och Spotify har börjat sitt samarbete. Ytterligare novelläsning erbjuds med Appen Dödtid från Mix Förlag. Enkelt och smidigt finns novellerna till hands när helst jag vill bara en skärmtouch bort.

Det blev lite bildfixande också och under denna bild samlar jag mina inlägg om noveller under 2013.


Tack Anna för att du satte mig på spåret. Nu kör vi!



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...