2 maj 2013

Surfar vidare bland noveller under sköna maj...

Novellvågen i april har mest handlat om Nathan Englanders novellsamling Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank, en resa som varit riktigt häftig tillsammans med ett gäng andra bloggisar.


Men jag har då och då stuckit emellan med några enstaka noveller som jag både gillat och inte riktigt fastnat för. Anna Janssons, Jag känner din hud, en text som dröjer sig kvar. Maria Svelands Doggy Monday, en läsupplevelse utöver det vanliga som fick mig att reagera samt  Om himlen smälter av Hassan Loo Sattarvandi som jag inte klickade med alls.

Har också börjat snegla lite smått på vilka noveller som lockar till sommarläsning och hitttade Peter Robinsons Skuggor på vattnet och elva andra berättelser.

Nu skvalpar jag vidare på novellvågen i bokbloggarhavet mot nya läsupplevelser....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...