14 maj 2014

Från Öhrlund till Östlundh...från Skåne till Gotland...

Ljudböckerna avlöser varandra i rask takt just nu. I dagarna lyssnade jag färdigt på Dag Öhrlunds Besökaren och fortsatte med Håkan Östlundhs Laglöst land och på samma gång förflyttade jag mig från Skåne till Gotland. Ett alldeles utmärkt sätt att resa på. Två landskap som jag gärna återkommer till både litterärt och i verkliga livet.

Ett av sommarens resmål blir just Gotland så nu laddar jag med lite Gotlandsfeeling. Ja nu utspelar sig Laglöst land i mörkaste november men det funkar ändå. Vill hinna med den innan den sjunde och avslutande delen, Män ur mörkret, om kriminalpolis Fredrik Broman kommer i juni. Den tänker jag definitivt läsa på plats.


ps. inom kort mina tankar om Öhrlunds Besökaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...